arrow_back

EDBA en Citymarketing kunnen met budget uit de voeten


Ondanks een forse bezuiniging denkt wethouder Gerard van As voldoende geld te hebben voor EDBA nieuwe stijl en een stichting voor citymarketing. Extra bezuinigen wil de wethouder niet.

Zowel EDBA als Citymarketing krijgen onafhankelijk van elkaar een driekoppig nieuw bestuur. EDBA gaat verder als denktank voor het gemeentebestuur over onderwerpen die vooral te maken hebben met de lokale en regionale economie. Citymarketing wordt een geheel nieuwe stichting. De huidige citymarketeer blijft junior en krijgt gezelschap van een parttime senior citymarketeer.

"Zodra beide besturen zijn geïnstalleerd, worden er nieuwe plannen gemaakt", meldt Van As. "Ik verwacht dat we kunnen uitkomen met het geld dat over is." De wethouder zegde toe om met een compleet overzicht van de betreffende financiën naar de gemeenteraad te komen.

Donderdag 11 juli wordt het Plan van Aanpak 2019-2020 door de politieke fracties besproken in de raadscommissie.

Op de foto v.l.n.r. Joost Berkhout (directeur EDBA), Erik Braun (voorzitter EDBA) en Gerard van As (wethouder economische zaken).



Reacties