arrow_back

Glasvezelkabel gerepareerd, Ziggo storing eindelijk opgelost


Dinsdagmiddag ontstond er een grote storing bij Ziggo nadat er een glasvezelkabel werd geraakt bij werkzaamheden in de Raadhuisstraat. Sinds die tijd zaten veel Alphenaren zonder internet en tv. Maar Ziggo meldt nu goed nieuws, want de storing is eindelijk opgelost.

Tijdens het zetten van de damwand bij bouwwerkzaamheden in de Raadhuisstraat, naast de Swaenswijkbrug, werd een glasvezelkabel geraakt. Dit zorgde ervoor dat veel Alphenaren geen gebruik konden maken van de diensten van Ziggo. Al vrij snel bleek het om een flinke beschadiging te gaan. "Het is een zeer complexe breuk omdat de beschadigde glasvezel onder het water doorloopt", zo beschreef Ziggo het. 

De hele nacht werd er doorgewerkt om ervoor te zorgen dat de storing zo snel mogelijk verholpen kon worden, maar het lukte niet om de glasvezelkabel woensdagochtend al te repareren. Een eindtijd was in de loop van de ochtend niet meer te geven. "Bij nader onderzoek blijkt het nog complexer te zijn dan we dachten. Hierdoor wordt het helaas lastig in te schatten hoe lang het gaat duren. Een nieuw speciaal team neemt het nu over van de nachtploeg", meldde Ziggo woensdagochtend. 

Maar het moment is nu toch echt daar. "De glasvezelkabel is gerepareerd en de storing is voorbij. Alles werkt weer zoals het hoort", meldt Ziggo rond de klok van 18:00 uur. Heb je nog haperend beeld of slecht internet? Ziggo deelt nog een laatste tip: "Haal de stekker van het modem uit het stopcontact en steek die na een minuut weer terug. Na een half uurtje werkt alles weer." 



Reacties